Ideą NATURA FOOD i ECOLIFE jest promocja żywności ekologicznej i naturalnej oraz popularyzacja produktów regionalnych i tradycyjnych, produkty najwyższej jakości, oryginalne i wyróżniające się na tle innych. Impreza skierowana jest do producentów, przetwórców, dystrybutorów żywności ekologicznej i tradycyjnej oraz ich odbiorców: kupców, hurtowników, właścicieli sklepów, restauratorów i indywidualnych konsumentów. W jednym miejscu i czasie będzie można zapoznać się z aktualną ofertą polskich producentów żywności wysokiej jakości, zarówno tych największych jak i tych, produkujących w ograniczonych ilościach, najczęściej tradycyjnymi sposobami. Głównym celem jest popularyzacja bio żywności, promocja rolnictwa ekologicznego, a także bezpośrednio i interaktywnie z tym związanego zrównoważonego stylu życia zorientowanego na zdrowie, racjonalne odżywianie, kondycję i środowisko. Dlatego też w ramach targów obędzie się KONFERENCJA ECOLIFE, organizowana przez Polskie Towarzystwo Promocji Zdrowego Życia i Żywności, której tematyką będą zagadnienia związane z proekologicznymi uwarunkowaniami produkcji żywności oraz promowaniem zrównoważonego stylu życia. Planowane jest także podpisanie DEKLARACJI ŁÓDZKIEJ DLA POLSKI i EUROPY WOLNEJ OD GMO. Targi NATURA FOOD wspiera swoim autorytetem szereg instytucji centralnych oraz branżowych stowarzyszeń. Są wśród nich m.in.: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Urząd Marszałkowski w Łodzi, Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A.