Wzorem poprzednich edycji, ideą imprezy jest promocja żywności ekologicznej i naturalnej oraz popularyzacja produktów regionalnych i przysmaków przygotowywanych według tradycyjnych receptur. Swoje oferty zaprezentują także gospodarstwa ekologiczne, agroturystyczne i farmy zdrowia. Bardzo atrakcyjna obecnie tematyka żywności ekologicznej i tradycyjnej oraz konsekwencja w realizacji założonego programu promocyjnego powodują, że z roku na rok targi NATURA FOOD zyskują coraz większe znaczenie wśród branżowych imprez o tej tematyce w Polsce. W ubiegłym roku odnotowano 50 % wzrost liczby wystawców oraz podwojenie powierzchni wystawienniczej.
Targom towarzyszyć będą m.in:
Konkurs NAJLEPSZE GOSPODARSTWO EKOLOGICZNE 2010 - po raz drugi w tym roku, podczas Dni Naturalnej Żywności NATURA FOOD wręczone zostaną nagrody w Konkursie na najlepsze gospodarstwo ekologiczne. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przy ścisłej współpracy z Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Radomiu. Zgłoszone gospodarstwa ekologiczne oceniane są w dwóch kategoriach: "ekologia-środowisko" i "ekologiczne gospodarstwo towarowe". Podstawowym celem Konkursu jest promocja najlepszych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych dla różnych typów gospodarstw ekologicznych, upowszechnienie informacji o metodach produkcji ekologicznej wśród producentów i odbiorców oraz wymiana doświadczeń między producentami ekologicznymi. Konkurs odbywa się w dwóch etapach: wojewódzkim i krajowym.
TYGIEL SMAKÓW - trzecia edycja konkursu produktów tradycyjnych organizowanego przez Urząd Marszałkowski w Łodzi. Celem Konkursu jest identyfikacja i promocja produktów wytwarzanych tradycyjnymi metodami, stanowiących element dziedzictwa kulinarnego regionu oraz tożsamości społeczności lokalnych. Konkurs ma za zadanie wzmocnienie pozycji rynkowej tych produktów, wzbudzenie większego zainteresowania wśród potencjalnych konsumentów, a w rezultacie doprowadzenie do powstania rynku produktów wysokiej jakości.
Konkurs o Złoty Medal EKOLIFE – NATURA FOOD, którego celem jest wyłonienie i promocja najlepszych produktów ekologicznych prezentowanych podczas targów Dni Naturalnej Żywności NATURA FOOD 2010.
LABORAORIA SMAKU pierwsze w Polsce slowfoodowe warsztaty kulinarne organizowane przez Slow Food Polska organizowane na wzór Laboratori del Gusto w Turynie. Podczas warsztatów eksperci wprowadzą uczestników w tajniki najlepszej kuchni, pokażą jak delektować się smakiem i zabawą w kuchni, nauczą jak rozpoznać produkty dobrej jakości i jak ocenić ich zalety. W ubiegłym roku odbyły się laboratoria piw niepasteryzowanych, miodów naturalnych i miodów pitnych, polskich nalewek i laboratorium starych odmian jabłoni oraz soków owocowych Slow Food jest międzynarodową organizacją typu non-profit, która w manifeście określa swój cel jako: "ochrona prawa do smaku". Powstała w 1986 roku we Włoszech i od początku zajęła się szeroko rozumianą ochroną oraz wspieraniem niewielkich regionalnych producentów żywności - szczególnie żywności oryginalnej, produkowanej w sposób niespotykany w innych miejscach na świecie, żywności tradycyjnej, zdrowej i niestety zagrożonej zniknięciem w wyniku coraz bardziej natarczywej ekspansji tego, co na całym świecie znane jest jako fast food.
ŚWIADOMY KONSUMENT – prezentacje i seminaria edukacyjne przygotowane we współpracy z Instytutem Spraw Obywatelskich poświęcone tematyce żywności modyfikowanej genetycznie. Celem spotkań jest zwiększenie świadomości konsumentów i zwrócenie uwagi na zagrożenia płynące ze stosowania Organizmów Modyfikowanych Genetycznie (GMO) w produkcji żywności, a także znakowania żywności zawierającej GMO. Instytut Spraw Obywatelskich (ISO) jest niezależną od partii i grup interesu instytucją badawczo-edukacyjną (think-tankiem) o statusie organizacji pożytku publicznego. Instytut powstał w 2004 roku. "Zwiększyć liczbę obywateli działających dla dobra wspólnego" to misja Instytutu.
SMAKI REGIONÓW - prezentacja produktów tradycyjnych i ekologicznych z różnych Regionów Polski, zorganizowana we współpracy z Urzędami Marszałkowskimi polskich województw. Zeszłoroczna, premierowa prezentacja regionalnych specjałów przyczyniła się nie tylko do rozwoju lokalnego przemysłu spożywczego, ale stała się także niekonwencjonalnym sposobem promocji województw, które miały okazję zaprezentować się przez pryzmat swojej regionalnej kuchni.