Niebawem zostanie upublicznione opracowanie "Ekologiczne eventy biznesowe. Poradnik dla organizatorów" Marcina Gerwina z
Earth Conservation. Zostało ono opracowane z myślą o warszawskich firmach - małych i dużych, których celem jest nie tylko maksymalizacja zysków ale także troska o środowisko i innych ludzi.
Jak pisze Autor poradnika - Marcin Gerwin "Ślad ekologiczny jednej kilkuosobowej firmy czy paru spotkań biznesowych w ciągu roku jest oczywiście bardzo mały w skali całej planety, jednak czy oznacza to, że możemy machnąć na to wszystko ręką i nie zrobić naszej części pracy? To co robi ludzkość jako całość składa się właśnie z takich małych, niby nic nie znaczących wyborów. Drzewo wycięte tu, drzewo wycięte tam, jeden lot samolotem więcej, jakie to ma znaczenie?".
No właśnie, ma!
Przecież organizując konferencję czy event musimy w jakiś sposób zapewnić transport uczestników (a jak wiadomo nie każdy środek transportu wiąże się z taką samą emisją CO2 do atmosfery), musimy zamówić catering (czyż nie wspaniale byłoby przygotować zdrowy i smaczny poczęstunek bazujący zarówno na produktach ekologicznych jak i Fair Trade?), musimy dostarczyć materiały (po co drukować prezentacje i inne materiały, które można przed lub po konferencji wysłać uczestnikom mailem?)
Jak widać to w jaki sposób zorganizujemy event (nawet bardzo niewielki) ma wpływ nie tylko na zadowolenie uczestników, ale na całą planetę! Dlaczego więc nie zrobić tego dobrze?
Więcej w zamieszczonym poniżej
"Poradniku organizatorów eventów biznesowych", w którym znajdziecie także praktyczne informacje i adresy ekoetycznych miejsc w Warszawie ze
Spacerownika po świadomej konsumpcji Polskiej Zielonej Sieci i Grupy EFTE.