Pomysł stworzenia przewodnika zawierającego bazę odpowiedzialnych społecznie i środowiskowo marek obecnych na polskim rynku zrodził się dość dawno i był odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy ciągle zadają nam pytania o konkretne produkty, które możemy im polecić jako ekologiczne i etyczne. Jego realizacja zajęła jednak sporo czasu, bo chcieliśmy, żeby przewodnik był najbardziej rzetelny i przejrzysty dla konsumentów, jak to możliwe. Mamy nadzieję, że będzie przydatny konsumentom, a także że same marki docenią dzięki niemu potencjał odpowiedzialnej i transparentnej działalności, mówi Maria Huma z Polskiej Zielonej Sieci.
Przewodnik nie stawia sobie za cel namawiania nikogo do kupowania, bo przecież nadmierna konsumpcja to najbardziej nieodpowiedzialna konsumpcja z możliwych. Jego celem jest pokazanie polskim konsumentom, że na naszym rynku dostępne są już produkty wytworzone z zachowaniem wysokich standardów ekologicznych i/lub społecznych. Do każdego z nas należy ostateczny wybór marki i produktu, ale najpierw należy zadać sobie pytanie, czy w ogóle musimy kupować nowe rzeczy, bo często dobre zakupy, to po prostu ich brak.
W tej chwili przewodnik zawiera ofertę producentów ubrań i zabawek. Niebawem w "Dobrych zakupach" znaleźć będzie można także producentów mebli i papieru, a w dalszej kolejności kosmetyków, środków czystości, żywności i elektroniki.