Wzrost jakości zaobserwowany podczas 4. Organic Marketing Forum w Warszawie
09.06.2009
 
Wzrost jakości zaobserwowany podczas 4. Organic Marketing Forum w Warszawie
Znaczący udział uczestników rosyjskojęzycznych, przyjęcie deklaracji wsprawie GMO, wzrost liczby uczestników i wystawców

„Wzrasta znaczenie Europy Środkowej i Wschodniej jako rynku zbytu dla produktów ekologicznych, dostawcy surowców naturalnych, a także jako oferenta wysokojakościowych produktów ekologicznych” – tak w skrócie można podsumować 4. Organic Marketing Forum w Warszawie. To dwudniowe międzynarodowe spotkanie dla przetwórców i handlowców produktów ekologicznych i surowców naturalnych odbyło się w tym roku w dniach 25 i 26 maja. Około 380 przedstawicieli z 30 krajów przybyło na spotkanie. Co w porównaniu do ubiegłego roku oznacza wzrost liczby uczestników o 20%. Po raz pierwszy odnotowano 10% udział uczestników z krajów rosyjskojęzycznych, w których powstają liczne inicjatywy, mające na celu tworzenie regionalnego rynku ekologicznego. Również w Polsce obserwuje się dalszy rozwój rolnictwa ekologicznego (50% wzrost powierzchni ekologicznych oraz 40% wzrost liczby przetwórców w 2008 roku).
„Rosnąca liczba uczestników i przyjazna atmosfera podczas Forum odzwierciedlają pozytywny rozwój rolnictwa ekologicznego w nowych krajach Unii Europejskiej oraz w Europie Wschodniej “ powiedział Bernhard Jansen prezes instytucji organizującej konferencję – EkoConnect Międzynarodowego Centrum Rolnictwa Ekologicznego Środkowej i Wschodniej Europy.„W Europie Wschodniej i Zachodniej utrzymuje się również zainteresowanie dotyczące stabilnego partnerstwa przy dostawach surowców naturalnych.” Zainteresowanie to można było zauważyć w czasie dyskusji dotyczących rynku surowców naturalnych, podczas których zarówno kupcy jak i sprzedający byli pozytywnej myśli.
 
Zdaniem uczestników tegoroczne OMF odznaczało się lepszą jakością prezentacji oraz wystawy. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się prezentacje dotyczące zmiany oczekiwań konsumentów (Volkert Engelsmann, Eosta) oraz rozwoju w Rosji, Rumuni i Chorwacji. W sumie podczas 4 bloków tematycznych konferencji zostało zaprezentowanych 20 referatów i raportów przedsiębiorstw branży ekologicznej. Poza tym 60 firm zaprezentowało zwiedzającym swoją ofertę na stoiskach wystawienniczych. Po raz drugi przyznano nagrody w konkursie na najlepszy produkt ekologiczny „Best of Organic 2009”. Pierwsze miejsce za wino „Aronica” przypadło polskiej firmie /Jantoń S.A/., drugie niemieckiej firmie /Naturata AG/, a trzecie polskiemu producentowi serów smażonych /Frąckowiak Sp.J./ Istotnym punktem spotkania była „Warszawska deklaracja w sprawie moratorium GMO”, która została przyjęta przez uczestników forum w obecności i przy wsparciu polskiego wiceministra rolnictwa Artura Ławniczaka. Uczestnicy nawołują europejskie rządy i przedsiębiorstwa do autoryzacji i powstrzymania stosowania genetycznie modyfikowanych roślin w rolnictwie oraz do powstrzymania GMO poprzez wzięcie pod uwagę dobra konsumentów.
 
Organic Marketing Forum odbyło się pod patronatem polskiego Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz IFOAM EU GROUP. Konferencja została zorganizowana przez EkoConnect we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Rolników Ekologicznych Ekoland, Polskim Centrum Doradztwa Rolniczego i Organic Retailers Association (ORA).
 
Więcej informacji na stronie www.organic-marketing-forum.org
 
Informacja dla edytorów:
 
Liczba gospodarstw ekologicznych w Polsce wynosiła w 2004 r.- 3760 (82.730 ha), w 2005 – 7183 i w 2006 – 9194, w 2007 - 11.887, a w 2008 15.158 (465.00 ha). Szacuje się około 350 sklepów z żywnością ekologiczną na terenie Polski.
 
Pytania prosimy kierować do Bernharda Jansena: jansen@ekoconnect.org, tel.: +49-351-2066 173.
 
 
 
 

 
 


tagi: GMO, zdrowa żywność

Powiadom znajomego
Pobierz PDF (pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz)
Dodaj komentarz
 

Projekt ZIG został zakończony! (info)



Fairtrade Polska:
Fairtrade Polska
 
 
 
 
                    


Na tej stronie przedstawialiśmy krakowski biznes ekologiczny oraz wspierające go instytucje i organizacje.
Projekt ZIG został zakończony!
akcja   alternatywna ekonomia   barter   biuro   biznes   certyfikat środowiskowy   CSR   dotacje   działalność gospodarcza   działania proekologiczne   edukacja   ekoimprezy   Ekologia   ekonomia   elektrośmieci   energia   eventy   Fair Trade   fairfood   Fairtrade   festiwal   film   FSC   fundusze strukturalne   GMO   gospodarka   gra   herbata   imprezy   kakao   kiermasz   konferencja   konferencje   konkurs   kryzys   kryzys ekonomiczny   las   mapy   mikroprzedsiębiorstwo   moda   MPO   MSP   NGO   ochrona   odpady   odpowiedzialność społeczna   OZE   praca   prawo   przedsiębiorstwa   przemysł   przewodniki   PZS   raport   recykling   reuse   rolnictwo   rolnictwo ekologiczne   rozwój   seminarium   Sprawiedliwy Handel   spółdzielnie   szkolenia   szkolenie   targi   turystyka   UE   warsztaty   wegetarianizm   wykłady   wymiana   yerba mate   zakupy   zarządzanie   zdrowa żywność   zielone technologie   ZIG   ZIG partner   Zrównoważony rozwój   środowiska   żywność   żywność ekologiczna  
Wybierz miesiąc



Polecamy:

Fundacja ''Koalicja Sprawiedliwego Handlu'' - Fairtrade Polska