Kryzys nie dla mikroprzedsiębiorców
Kampanie Społeczne, 03.07.2009
 
Kryzys nie dla mikroprzedsiębiorców
Zaledwie 3% mikroprzedsiębiorców uważa, że panujący obecnie kryzys może zagrozić funkcjonowaniu ich firmy – wynika z raportu "Mikroprzedsiębiorczość w Polsce. Analiza barier rozwoju i dostępu do finansowania", który opublikowała Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy. Raport powstał przy merytorycznej współpracy z Microfinance Centre. Publikacji wyników badania towarzyszyło uroczyste wręczenie nagród laureatom i wyróżnionym w konkursie „Mikroprzedsiębiorca Roku 2009”.

Raport "Mikroprzedsiębiorczość w Polsce. Analiza barier rozwoju i dostępu do finansowania" jest podsumowaniem wyników badań kondycji sektora polskiej mikroprzedsiębiorczości oraz próbą wskazania potrzebnych form wsparcia.
Wynika z niego, że 44 % mikrofirm spodziewa się, że liczba barier prawno-administracyjnych dla rozwoju przedsiębiorczości w nadchodzącym roku będzie wzrastała, a 59 % ankietowanych już dzisiaj potwierdza istnienie takich barier i wskazuje je jako główne przeszkody utrudniające rozpoczęcie działalności gospodarczej. Niemal 80 % badanych zakładając firmę korzystało z własnych oszczędności. Z pomocy zewnętrznej nie korzysta dzisiaj aż 76% mikroprzedsiębiorców. Przyczyną tego jest niechęć przedsiębiorców do zaciągania kredytów/pożyczek (36%) oraz brak zainteresowania posiadaniem dodatkowych funduszy (35%).
Ostatnie lata wskazują, że w Polsce stale rośnie skłonność do podejmowania własnej działalności. Jak wynika z badań Komisji Europejskiej, przeprowadzanych jeszcze przed pogorszeniem się sytuacji gospodarczej na świecie, wśród mieszkańców nowych krajów członkowskich UE chęć prowadzenia własnego biznesu jest o wiele wyższa niż w starych krajach UE.
 
Prezentacja wyników raportu połączona była z uroczystym wręczeniem nagród firmom, które zwyciężyły w V edycji Konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku. Tegorocznym laureatem i zdobywcą prestiżowego tytułu Mikroprzedsiębiorca Roku 2009 została firma Nexwell Engineering z Wrocławia, założona przez Michała Kowalczyka. Zwycięzca otrzymał nagrodę w wysokości 30 tysięcy zł. W konkursie przyznano też 12 wyróżnień.
 
Firmy startujące w konkursie musiały spełnić następujące warunki formalne: zatrudnienie - mniej niż 10 pracowników; roczny obrót - nie wyższy niż 2 mln euro.
O zwycięstwie w konkursie decydowały: pomysł na biznes, okoliczności powstania firmy, umiejętności firmy w przezwyciężeniu kryzysów i trudności w tworzeniu rozwoju firmy, jak również podejmowanie twórczych, odważnych działań.
 
 


tagi: kryzys, mikroprzedsiębiorstwo, raport

Powiadom znajomego
Pobierz PDF (pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz)
Dodaj komentarz
 

Projekt ZIG został zakończony! (info)



Fairtrade Polska:
Fairtrade Polska
 
 
 
 
                    


Na tej stronie przedstawialiśmy krakowski biznes ekologiczny oraz wspierające go instytucje i organizacje.
Projekt ZIG został zakończony!
akcja   alternatywna ekonomia   barter   biuro   biznes   certyfikat środowiskowy   CSR   dotacje   działalność gospodarcza   działania proekologiczne   edukacja   ekoimprezy   Ekologia   ekonomia   elektrośmieci   energia   eventy   Fair Trade   fairfood   Fairtrade   festiwal   film   FSC   fundusze strukturalne   GMO   gospodarka   gra   herbata   imprezy   kakao   kiermasz   konferencja   konferencje   konkurs   kryzys   kryzys ekonomiczny   las   mapy   mikroprzedsiębiorstwo   moda   MPO   MSP   NGO   ochrona   odpady   odpowiedzialność społeczna   OZE   praca   prawo   przedsiębiorstwa   przemysł   przewodniki   PZS   raport   recykling   reuse   rolnictwo   rolnictwo ekologiczne   rozwój   seminarium   Sprawiedliwy Handel   spółdzielnie   szkolenia   szkolenie   targi   turystyka   UE   warsztaty   wegetarianizm   wykłady   wymiana   yerba mate   zakupy   zarządzanie   zdrowa żywność   zielone technologie   ZIG   ZIG partner   Zrównoważony rozwój   środowiska   żywność   żywność ekologiczna  
Wybierz miesiąc



Polecamy:

Fundacja ''Koalicja Sprawiedliwego Handlu'' - Fairtrade Polska