Organic Marketing Forum
17.05.2010
 
Organic Marketing Forum
Organic Marketing Forum w Warszawie po raz kolejny z większą liczbą wystawców. Coraz więcej uczestników z Europy Wschodniej, rozdanie BioBrotBox wśród odwiedzających, liczba uczestników utrzymana na poziomie z roku 2009.

Nieustannie wzrasta rola Europy Środkowej i Wschodniej jako rynku zbytu dla produktów ekologicznych oraz jako oferenta surowców naturalnych i wysokowartościowych produktów spożywczych. 5. Organic Marketing Forum, które odbyło się w dniach 6-7 maja zgromadziło ok. 380 uczestników z ponad 30 krajów. Wzrosło również znaczenie polityczne tej branży, o czym świadczy udział w spotkaniu Wiceministra Rolnictwa z Polski Artura Ławniczaka oraz z Republiki Czeskiej Jiri Urbana. Pomimo kryzysu gospodarczego, finansowego i klimatycznego, branża ta nadal wykazuje stabilność. Podczas licznych, fachowych wykładów wielokrotnie podkreślano rozwiązania, jakie może dać rolnictwo ekologiczne na społeczne i gospodarcze problemy.
 
Po raz pierwszy podczas OMF Polska Ekologia przy wsparciu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi zaprosiła uczestników spotkania na ekologiczny poczęstunek. „Cieszymy się, że udało nam się pozyskać Polską Ekologię do grona naszych partnerów obok Ekoland, CDR i ORA, jak również ze wsparcia Polskiego Ministerstwa. W ten sposób możemy zaoferować polskim przedsiębiorstwom ekologicznym jeszcze lepszą platformę do rozwoju krajowego i międzynarodowego handlu”, powiedział Bernhard Jansen, dyrektor EkoConnect.
 
Główna idea EkoConnect, mająca na celu łączenie ludzi i rynków Europy Środkowej i Wschodniej oraz Wschodu z Zachodem, przejawia się również w koncepcji Forum. Wykład Martina Otta - prezydenta FiBL, który rozpoczął konferencję, przedstawił dążenie rolnictwa ekologicznego do długotrwałości produkcji i rynku. Kolejne wystąpienia dotyczyły rozwoju rynku w różnych regionach oraz strategii przy rozbudowie rynków regionalnych i międzynarodowej współpracy, nawiązując tym samym do motta spotkania "Sprawiedliwy i odpowiedzialny handel – Ekologiczne gospodarowanie – Wygrana przyszłość". Równolegle do konferencji trwały warsztaty, podczas których międzynarodowi uczestnicy dyskutowali na temat perspektyw i możliwości handlu w przetwórstwie mięsnym, handlu międzynarodowym oraz GMO.
 
Zebrani chwalili miłą atmosferę spotkania oraz liczne możliwości nawiązania międzynarodowych kontaktów, wspierane po raz pierwszy w tym roku przez Biznes Giełdę Partnerską. Chęć współpracy potwierdza również akcja BioBrotBox w ramach, której sprezentowano wszystkim uczestnikom pudełka na śniadanie wypełnione polskimi produktami ekologicznymi. To dobry przykład ilustrujący postawę "ucząc się od siebie" na podstawie pozytywnych doświadczeń innego kraju. Wkrótce akcje BioBrotBox będą przeprowadzane również w polskich szkołach.
 
Organic Marketing Forum zostało objęte patronatem Polskiego Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz IFOAM EU Group. Więcej informacji na www.organic-marketing-formu.org.

Źródło: Monika Swigon, EkoConnect

Powiadom znajomego
Pobierz PDF (pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz)
Dodaj komentarz
 

Projekt ZIG został zakończony! (info)



Fairtrade Polska:
Fairtrade Polska
 
 
 
 
                    


Na tej stronie przedstawialiśmy krakowski biznes ekologiczny oraz wspierające go instytucje i organizacje.
Projekt ZIG został zakończony!
akcja   alternatywna ekonomia   barter   biuro   biznes   certyfikat środowiskowy   CSR   dotacje   działalność gospodarcza   działania proekologiczne   edukacja   ekoimprezy   Ekologia   ekonomia   elektrośmieci   energia   eventy   Fair Trade   fairfood   Fairtrade   festiwal   film   FSC   fundusze strukturalne   GMO   gospodarka   gra   herbata   imprezy   kakao   kiermasz   konferencja   konferencje   konkurs   kryzys   kryzys ekonomiczny   las   mapy   mikroprzedsiębiorstwo   moda   MPO   MSP   NGO   ochrona   odpady   odpowiedzialność społeczna   OZE   praca   prawo   przedsiębiorstwa   przemysł   przewodniki   PZS   raport   recykling   reuse   rolnictwo   rolnictwo ekologiczne   rozwój   seminarium   Sprawiedliwy Handel   spółdzielnie   szkolenia   szkolenie   targi   turystyka   UE   warsztaty   wegetarianizm   wykłady   wymiana   yerba mate   zakupy   zarządzanie   zdrowa żywność   zielone technologie   ZIG   ZIG partner   Zrównoważony rozwój   środowiska   żywność   żywność ekologiczna  
Wybierz miesiąc



Polecamy:

Fundacja ''Koalicja Sprawiedliwego Handlu'' - Fairtrade Polska